Våran Helsingforstripp =O)

Ja nu till recensionen av våran tripp till Helsingfors...=O)

Men måste först bara visa vad vi såg när vi kom till en bensinmack i Tensta...Älsklingen tanka och möttes av detta.....

         
Ehhh WHAT!!!! Kan även tilllägga att det fanns inte en enda svensk på hela macken förutom vi då....

Kan bara säga att jag/ vi tyckte att det var trevligt och jättekul MEN det gungade så inni helvete fy farao säger jag bara men å andra sidan vad kan man vänta sig när det är höst och ingen tropisk sommarvärme ute...ja just de storm och vågor...
Första kvällen så tog vi det bara lugnt visst några drinkar gick det allt ner...hihi...men vem har lust att vara bakis en hel dag i Helsinki??? Ja inte vi iaf..här skulle det ju shoppas...=O)....

     

Lite bilder från första kvällen...

Väl framme i helsingfors så var det ju frukost med en gång...Jag hade knappt sovit ngt på hela natten pga allt gungande..vaknade kl 2 på natten av att jag rullade över på älsklingen...då kan ni ju gissa att det gunga mycket..och mina tankar just då va att nu jävlar sjunker vi..men älsklingen försökte o lugna mig att det va minsann ingen fara..Var det storstadsfjomp ja va eller hahahah...Efter frukosten så gick vi ner o vilade lite tid, bestämde tid me Chris o madde att kl 12 skulle vi ut o göra helsingfors osäkert =O) WIIEEEE Shopping på hög nivå....Vi gick vill ja meddela...för taxi ville ingen ta utan det skulle vi ta på hemvägen...Jaja lite motion skadar väl inte..lr??? Väl ute på gatorna så var det ju inte så himla lätt o hitta till det köpcentret vi skulle till" Kaampi" lr ngt hette d...

 
Chris & Madde kollar vägen till köpcentret...

 

På våran långa promenad till centret så hitta vi bla en bil som Johan och Chris antagligen ville ha....

 

Även en skivbutik med dom nyaste plattorna...Va sägs om Lill Lindfors??!!

Efter mycket om och men så hittade vi ju iaf till "Kaampi" lr va d hette och vilket varuhus OMFG säger jag bara..hallå vet inte hur många våningar det var..menja hitta ju favvobutiken Vero moda...kan säga att den va i 3 våningar...rena paradiset så våran mesta tid gick faktiskt åt där inne..vi han me en sväng på alla våningsplan meningen butik som vi direkt gick in i Pizza hut fick sig ett besök från oss me =O)  Gott gott.... Väl tillbaka till båten så var det ju lite vila ochspa som gällde...vi gick ner allahopan men älsklingen o ja bara bubblade en liten stund eftersom han hade opererat ögona några dar innanså han fick egentligen inte bada....Men Madde o Chris var visst där nere en lång stund..Riktigt mysigt va det iallafall...Kl 20,00 var det dax för buffén...mmmmmmmmmmmmmmmmva gott..åt lax i stora lass vill ja bara meddela..fan va gott d e..men det slank ner en massa onyttiga saker me...massor me godis, många olika efterrätter...*mumma*

     
Lite bilder från Buffén...

Sen hade vi ju siktet inställt PARTY!!!!!!!!

         

Och som ni ser så bjöd vi på lite karaoke..."Jag ljuger så bra" med Linda Bengtzing va säger ni om den..hahah..Den lilla skara med svenskar som va där sjöng me..hahaha...tur att ingen kände oss där...LOL

  
Lite bevis på att det blåste som fan...

Efter att ha ägt ett par timmar på dansgolvet så va det dax att gå till sängs...om det var ju givetsvis då som det gungade som mest..hmmm...MEN som tur var va att man fick sjösjuke tabletter i receptionen =O).."Lucky me"..Men skyllde på att min pojkvän mådde dåligt..ser ju kanske lite dåligt ut om jag kommer dit ragglandes och säget att ja mår dåligt..hade antagligen fått till svar att jag druckit lite för mycket...så Johan älsklingen fick ta den smällen...men va han man killar till egentligen...dom måste ju göra ngn nytta lr???!!!?? hahaha....

         

Lite andra blandade bilder från trippen.....

Ja det var det gott folk...Denna resa var iaf jättekul och mysig på alla sätt..och känner jag mig rätt så fröjer det inte innan en ny kryssning till annan destination bokas =O)

XoXo















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0