Våran Skåne semester...

Ja då var vi hemkommna från våran lilla tripp till mormor i Skåne...Kan säga att vi hade det riktigt mysigt och peppar peppar barna höll sig rätt så lugna iaf Melwin..Elliot försöker ju o testa hela tiden...Eftersom jag var så dålig på att uppdatera helgen så ska jag försöka o göra en liten nu....

Torsdag: Vi va ju på tivolibadet som jag har nämt i ett tidigare inlägg..riktigt mysigt måste ja få säga. På kvällen så var det jättefint väder och vi satt ute på mormors uteplats och bara snackade en massa skit....hihihi



Fredag: Idag hade vi lovat mormor att hjälpa henne med vissa ärenden...bla stor-handla, åka till morfars grav och sätta nya blommor mm mm...Vi åkte in till stan och köpte blommor på torget för att sätta på graven...när vi väl kom fram till graven så var den jättefin och finare vart den när vi satt våra blommor som vi köpt...Fick världens goaste och hårdaste kram av älsklingen när vi stog på kyrkogården framför morfars grav...den värmde verkligen hela mig älskling...bara så att du vet det...morfar var en person som du skulle ha träffat älskling...ni hade kommit superbra överrens det är jag helt övertygad om...men men nu ville ju ödet annorlunda och han gick bort endast 58 år gammal....R.I.P morfar....iaf efter det så åkte vi till lanthandeln som ligger runt hörnet och köpte potatis VANLIG potatis..inte färsk potatis...så gott...och så köpte vi den berömda Åhus glassen som var mening att vi skulle ha till efterrätt men som vi glömde bort..hur man nu kan lyckas glömma bort det..men plötsligt händer det ahahahah...
Kvällen så var det grillning hos min morbror o hans familj som gällde...vi hade jättetrevligt och jättemysigt och va gott det var med grillat mmm mumma....och va gott vi drack....Tiden gick så fort att helt plötsligt så va kl 1 på natten..så det var bara till o beställa taxi hem och det givetsvis så e ja ju tvungen och säga så den berömda meningen så fort ja satt mig i taxin: "Kör fort så att det blir billigt..." Ni som känner mig vet ju att jag alltid säger det så fort jag sätter mig i en taxi...tyvärr så tyckte inte denna taxichaufför (han var tydligen sjuk när charmkursen va) att det va nå roligt och försökte förklara för mig att det var kilometertaxa....klart ja vet det men det stämmer ju inte för det tickar ju när man står vid ett trafikljus och då fan e d ju ingen kilometertaxa...men men...ja kunde ju låta han få tro att det va så.....
Lite bilder togs ju me...



Lördag: Usch...vi vaknade upp kl 6 både älsklingen o ja...huvudvärken var som värst kändes som om att hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig...alvedon var prio 1 och flera liter vatten kändes det som..vi lyckades att somna om o vi mådde iaf lite bättre när vi vaknade några timmar senare igen..
Shopping var det dags för idag...=O)...Barana var ju uttråkade efter bara 1 affär...men dom visste att det skulle ta många timmar till...hahahah....Jag köpte en munkjacka som var supersöt..=O) och så fick jag ett par skitsnygga skor av älsklingen...Tack så hemskt mycket...men han fick tjata lite för att få köpa dom till mig...e ju inte så pigg på d annars...men men...älsklingen se en gång till mig.."Du är lite för billig i drift för mig" ....hur ska man tolka det??!! Bra lr anus??? Älsklingen shoppade lös lite han me..Efter mycket tjat från barna så åkte vi hem igen...och till världens goaste middag...guuuu va gott det va =O)....Stek med potatis, sås och en massa grönsaker mumma verkligen....och nu så fick vi den goda efterrätten...Åhusglassen...mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm va god...syn att vi här uppe i nte har den goda glassen.....
Minigolf....japp det vart d på eftermiddan i Åhus...vi lyckades att hitta hit faktiskt helt otroligt....haha..teamwork älskling...Tålamod e ngt som jag inte har för fan va arg ja va när det gick dåligt...men inte lika som barna då förstås....men men kanske inte ska skriva nå mer om d...hahha...förutom att älsklingen vann och jag kom 2a...hihi...barna kom på hedrande 3a och 4de plats...=O)...Så älskling du får valfritt pris...va sägs om en resa till månen ;o) ??



Söndag: Hemfärd =O( lite tråkigt...men men...älsklingen va ju tvungen att jobba idag måndag så vi hade inte så mycket val...På hem vägen så skulle vi åka förbi Kosta Outlet....och än en gång så lyckades vi o hitta...=O)...men vi hade inte så mycket tid där eftersom dom stängde kl 17 och vi va där vid 15,45..så vi missade hela nedervåningen...men men älsklingen sa att vi ska åka till Vingåker för där var det mycket bättre...så det ser jag fram emot...
Hemfärden va rätt så lugn faktiskt. McD i Mjölby riktigt gott...men nu så ska jag ju börja mitt nya liv...jaja..det går som det går..hahahaha....

Ja det var lite om våran Skåne tripp....

Puss o Kram Annso

Kommentarer
Postat av: lillasyster

Åhhhhhhhhh lite avundsjuk är jag allt.. Hoppas ni hade det riktigt gott.. Vi ses snart hoppas jag.. Kram..

2008-07-21 @ 14:44:32
Postat av: Elin

å verkar ju ha varit jättemysigt ;) haha och det där med taxin vet jag ju att du säger ;) fan trist han va som inte hade nån humor :P hahahah!

nu är ni alltså hemma & idag åker ja hem till lkpg, har varit i kga sedan i fredags, men kommer ju om ca 3 veckor igen, så då måste vi ses! puss !

2008-07-21 @ 16:35:49
URL: http://kvistelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0