Måndag igen då....

Vart lite dålig på att uppdatera min helg men ska göra ett litet försök....

LÖRDAG:  En jättemysig dag faktiskt...Vi (jag, älsklingen, Chris, Madde och barna) åkte ut med båten en sväng och hade lite picknick mitt ute på sjön...ja givetsvis i båten men ändå...hur mysigt som helst, jättevarmt, båten låg i lä så det vart riktigt varmt när solen gassade på....(fast ja ska vara ärlig,...frös faktiskt lite =O/ )
När vi kom hem på eftermiddan så kom Camilla förbi en sväng...hon hade vart på date i Hagfors (älsklingens hemtrakter) så hon tog vägen via Molkom och kom förbi....På kvällen så var det "lördagsmys" som stog på schemat...Ulla (svärmor) hade varit i Italien i 2 veckor så hon kom hem idag så hela gänget var samlat =O)...Tacos vart det...supergott men eftersom jag knappt hade ätit ngt på hela dan så vart ja ju proppmätt på en gång....Vi kollade på "Cleaner" tyckte inte att den va så bra faktiskt men jag lyckade iaf att hålla mig vaken...Madde hade gjort en jättegod cheesecake (hur nu d stavas) med jordgubbar, jättegott...d måste jag bara ha receptet på...Kvällen vart inte så sen d vart gött d för jag va supertrött...men älsklingen o ja kollade lite på tv när vi kom hem och då mina vänner...hade John blund kastat nog med sömnsalt i ögona o då orkade ja inte hålla ögona öppna längre...så älskligen såg sin chans att få spela lite tv-spel....vilket han gjort rätt så mycket nu på sistone (bli brädad av tv-spel...tung den du)...men han har ju semester så WTF
O nu till d helt otroliga...Vi hade ju vart ute o åkt båt tidigare på dan och tagit bort kapellet på båten men INTE satt tillbaka det när vi kom in med båten...så när vi precis hade lagt oss så började det o regna..så d va bara till o sätt på sig kläderna och försöka sätta på kapellet..då kom nästa sak...d va ju för fan kolmörkt ute...men ja kom ju på att ja har lampa på telefonen..så efter mycket om och men så lyckades vi att få på kapellet...det e teamwork d älskling..=O)

SÖNDAG: Vi tog oss en liten sovmorgon...riktigt skönt faktiskt...men älsklingen e lite snål med morgon mys...=O/...så d vart frukost direkt på morgonen...men som sagt den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge...hihi..
Älsklingen skjutsade mig till stationen men innan så hann vi panta flaskor o burkar...vilket inte älsklingens favorit...så vi åkte till PEKÅS...antagligen för att det fanns ingen risk att möta ngn han kände där och så va det välldigt mycke "lodisar" där me faktiskt så d gick hur bra som helst...Fick sitta o vänta på bussen i ca 1,5 timme...men som tur e så hade ja ju mobilen me så ja höll mig allt sysselsatt....
När ja kom hem så hämtade Camilla upp mig å vi åkte till MCD..mitt favvoställe nr 1, e ingen stor fan av MAX....lite skitsnack vart d...min lillasyster o hennes kompis va även med...

För en gång skulle så tyckte jag att det va skönt o komma hem  o vara själv o bara tänka på mig själv....och jag vet  inte när jag kände så sist..hmmm...

Idag så kommer äntligen barna hem...har inte träffat dom på 2 veckor ska bli så skönt att bara få krama om dom igen...men jag antar att det kommer inte att gå mer än en kvart så e d full rulle igen......

Ha d!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0